Translate

luni, 3 aprilie 2023

Premiile secțiunii 7-10 ani poezie - Concursul Național de Creație Literară "Și eu știu să scriu!" 2023

 𝑷𝒓𝒆𝒎𝒊𝒖𝒍 𝑰

 

                                                                                                                                            Terentiev Teodora 

LT „Ion Creangă”, Coșnița, Dubăsari, Republica Moldova 

 media 9,49

 

Sfatul mamei

 

Îmi zice des mămica,

Cu glasul ei duios:

-Mai fii copilă mică!

Căci tare e frumos.

Mai stai cu talpa goală

Prin iarba de acasă.

Mai stai la mine-n poală,

Să-ți mângâi gâța deasă.

Mai joacă-te, mai cântă,

Rotește-te, dansează,

Spre înălțimi te-avântă

Și speră, și visează.

Mai spală-ți ochișorii

Cu roua din grădină

Ca de parfumul florii

Să-ți fie viața plină.

Mai zbori spre curcubeie

Mai suflă-n păpădii

Mai crezi în zâne bune

Mai cere-mi jucării.

-Mai fii copilă mică!

Căci tare e frumos.

Îmi zice des mămica,

Cu glasul ei duios.

 

 


 

Obadă Evelina

                     IPLT „Alexandru Ioan Cuza” Mun.Chișinău, Republica Moldova

media 9,44

 

Dor de copilărie


 

Draga mea copilărie,

Te asemăn cu o stea

De pe bolta argintie,

Ce luminează viața mea.

 

Te asemăn cu o floare

Tandră și mirositoare.

Ești ca roua dimineții.

Tu ești leagăn sfânt al vieții.

 

Copilărie, draga mea,

În  lumea mare mă petreci.

Dar nicicând nu voi uita

Serile calde pe poteci.

 

Nu voi uita cum ne jucam

Cu păpușa mea cea dragă

Cum de mână ne țineam

Și nu știam că pleci în grabă.

 

Copilăria mea, te rog

Nu te grăbi, mai zăbovește!

Rămâi să mai visăm un pic

Să mai zâmbim copilărește!

 

 

 

                     Cozmulici Evelina

IPLT „Alexandru Ioan Cuza” Mun.Chișinău, Republica Moldova 

                                                                                                                                                      media 9,27

 

 

Dor de copilărie

 


Mi-e dor de tine copilărie,

De mâna caldă a mamei mele.

De cununa din flori de păpădie

Și de poiana cu viorele.

 

De dimineți cu rouă fină

De seri desculț pe ulicioară

Mi -e dor de nucul din grădină

Unde ne-adunam toți grămăjoară.

 

Mi -e dor de tine copilărie!

Nu înțeleg unde te grăbești?

Mai stai cu noi, mai zăbovește!

Mai vreau să depănăm povești.

 

 𝑷𝒓𝒆𝒎𝒊𝒖𝒍  II

 


 

 Sgîrcitu Maria Antonia

 Școala Gimnazială „Fănuș Neagu" Brăila

media 9,24

 

 

Mama

 

Mă-nchin, mă plec și mulțumesc

Pentru darul divin de la Tatăl Ceresc,

Pentru mângâierea blândă și vindecătoare

Ce o primesc de la a mea Mamă iubitoare!

 

De ceata de îngeri cu greu m-am despărțit

Crezând ca voi fi pe veci nedreptățit,

Că oricât de mult eu mi-aș dori

Un colț de Rai în veci n-aș mai găsi!

 

Dar mare și îmbucurătoare a fost a mea mirare

În prima clipă, la prima mea răsuflare,

Când doar-aș fi plâns și-aș fi strigat „îndurare”,

Să fiu strâns în brațe cu o căldură nemuritoare!

 

O lumină caldă, o voce blândă,

Știam de-atunci, vor fi a mea izbândă!

O auzeam cum mă striga: „ Fata mea!”,

Și știam că acest înger nu poate fi decât „Mama mea”!

 

Nu o vedeam, dar o simțeam,

Știam din clipa aceea cât de mult o iubeam!

Și-am înțeles că Dumnezeu mie mi-a pregătit

O viață ca-n Sânul lui Avraam, de trăit!

 

De-atunci am învățat,

Că niciodată nu trebuie să fii nemulțumit și supărat,

Căci de la Domnul eu am primit,

O Mamă cât o ceată de îngeri de iubit!

 

Și-atât de multe am învățat de la ea,

Ce-mi vor rămâne în suflet de-a pururea!

Să fiu bună, blândă, generoasă,

Sunt doar câteva dintre virtuțile ce le dețin bucuroasă!

 

Sunt mereu recunoscătoare

Pentru a mea viață-ndestulătoare!

Mama pentru mine a creat

Un Univers plin de iubire, așa cum mereu ea a visat!

 

Eu tare mult m-aș bucura,

O viață veșnică dacă Dumnezeu i-ar da!

Să fim alături la bine și la greu,

Eu asta-l rog mereu în gândul meu!

 

Muzica-n suflet mereu îmi răsună,

Atunci când ne ținem amândouă de mână!

Pe cap aș vrea să-i pun o mare cunună,

Să-mi vadă lumea-ntreagă a mea Mamă bună!

 

Oriunde-n lume de vei căuta,

Nicăieri, tu nu vei găsi Mamă ca a mea!

Îmi e prietenă, îmi este ca o soră,

Eu o iubesc, ea mă adoră!

 

Doi ochi frumoși și chip dumnezeiesc

Are a mea Mamă ce mult o mai iubesc!

Și dac-ar fi să vă doresc ceva,

Eu vă doresc la toți o Mamă ca a mea!

 

Și-acum, în prag de sărbătoare,

Eu vreau sa vă fac o urare,

Vouă, femei și mame, din lumea asta mare

S-aveți mereu o viață-nfloritoare!

 

Să fiți mereu cu zâmbetul pe buze,

S-aveți mereu pe cineva care să v-amuze,

Și-atunci când o supărare v-o apăsa,

Să nu uitați cât sunteți de importante, pentru-a nu vă păsa!

 

Iar ție, cea mai frumoasă,

Din suflet îți doresc:„Să fii mereu bucuroasă!”

Din inimă, zi de zi, îți voi cânta

„La mulți ani, ție, Mama mea!”

 

 

 

 

Dominte Antonia

 Școala Gimnazială Hangu Suceava

media 9.22

Pentru mama mea

 

Mama mea e cea mai dulce,

Cea mai dragă dintre toate…

Ea în dar mereu mi-aduce

Multă, multă bunătate.

 

Ea-i cea mai frumoasă mamă

Dintre toate câte sunt,

Este zâna mea din basme,

E iubirea pe Pământ.

 

Nu pot spune în cuvinte

Cât de mult eu o iubesc!

Toată dragostea din lume

Aș vrea să i-o dăruiesc.

 

O minune este mama,

Cel mai drăgălaș cuvânt,

Azi, aș vrea să-i sărut mâna                                                                                                                             Și să-i mulțumesc că sunt!

 

 

 

 

Vulpe Andra

 Şcoala Gimnazială „Ion Creangă" Brăila

media 9.18

 

Mamă scumpă

 

Din ziua-n care m-ai născut,

Chiar de atunci, eu am ştiut

Că tu eşti zâna din poveşti

Şi că mereu mă ocroteşti!

 

Aşa, an după an, povaţă,

M-ai învăţat ce-i bun în viaţă:

Să merg, să râd şi să vorbesc.

De’aceea, mami, te iubesc!

 

Tu , pentru mine, eşti comoară

Păstrat-adânc în inimoară.

Nici soare, nici flori, nici păsărele

Nu-s de ajuns dragostei mele!

 

Din leagăn şi până acum

 Tu îmi veghezi al meu drum.

Glasul tău duios mă-nvaţă

Cum să cresc frumos în viaţă.

 

Tu eşti Soare, eşti şi Lună,

Eşti tot cerul împreună.

Mamă scumpă, te iubesc

Şi ca tine vreau să cresc!

 

 

 

  𝑷𝒓𝒆𝒎𝒊𝒖𝒍 III

 

 

Popa Matei-Gabriel

Şcoala Gimnazială „Ștefan Cel Mare” Focșani 

media 9.18

                                                           

                                                                                                                  

                                                                             

  Copilăria

 

Dragi copii din astă lume,

Hai cu toţi să ne unim!

Să privim adânc în suflet

Şi cu drag să povestim!

 

 

Despre minunata floare,

Ce răsare pe ogoare

E  floare de nu-mă –uita

Numită copilăria mea.

 

Este-un fluture în zbor,

Întotdeauna călător,

E un joc frumos, ameţitor,

În care totul e color.

 

E-un tărâm magic de poveste

Cu mulţi prinţi si cu prinţese

O lume magică de vis

În care aproape totul ţi-e permis!

 

 

Fericiţi să fim cu toţii

Şi bunicii, şi nepoţii

S-o trăim în linişte şi pace!

C-această floare nu se mai întoarce!

 

 

 

 

                                                                                                               Cădere Antonia

 Școala Gimnazială Hangu Suceava

media 8.98

 

Copilăria

 

Ce copilărie!

Zâmbet, veselie!

Ca o sărbătoare!

Cântec  și culoare…

 

Vis și armonie

Clipa de magie,

Curcubeu pe cer

Clipa de mister.

 

File de poveste

Cu prinți și prințese

O carte minune

Cu povești și glume.

 

O călătorie

Ca o poezie

Pe aripi de vis

Spre cerul deschis.

 

Nu-i alta ca tine

Nicăieri în lume!

Tu vei fi mereu

În sufletul meu!

 

 

                          Papanaga Nicolae

 IPLT „Alexandru Ioan Cuza” Mun.Chișinău, Republica Moldova

media 8,97

 

Mama

 

Draga mea măicuță,

Scumpă și drăguță,

Eu ție-ți mulțumesc

Pentru cine sunt și cine cresc.

 

Mama-i una pe pământ,

Cel mai duios cuvânt.

Gingașă, plăpândă, zâmbitoare,

Ca o albinuță muncitoare.

 

Mama-i leagăn sfânt,

Lăsată de Dumnezeu pe pământ.

Viața s-o îndulcească,

Copilașii să și-i crească.

 

Tu ești raza mea de soare,

Și-mi luminezi orice-ncercare.

Tu ești drumul meu de început,

Soarele și-al vieții scut.

 

 

 

                                                             Mențiuni

 


 

Mihălcioiu Luca 

 Școala Gimnazială ,,Elena Donici Cantacuzino” Pucioasa

 media 8,9

 

Mama

 

Sufletul mi-l însoțește

Glasul mamei blând.

Ție-ți  datorez măicuță

Tot ce știu și tot ce sunt.

Tu îmi luminezi, senină,

Drumul meu de început,

Tu mi-ești, mamă dragă,

Soarele și-al vieții scut.

 

Sunt atât de fericit

Că mămica mea iubită

A venit azi la serbare

Să asculte o urare.

8 Martie! E ziua ta.

O floare-ți dau măicuța mea.

Și vreau să știi că în acest dar

E dragostea-mi fără hotar.

Sunt visele ce port în gând

Că voi fi mare în curând.

Și ascultător voi fi mereu

Maico, ăsta-i darul meu.

 

Eu sunt mic, mamă dragă,

Și nimic nu ți-am lucrat,

Doar o mică poezie,

Pentru ti, nu-l știu bine,

Pe la mijloc mai greșesc,

Dar știu bine ca pe apă,

Mamă dragă, te iubesc!

 

 

 

 

Păduraru Alexandra 

Școala Gimnazială Hangu Suceava

media 8,85
 

De ziua mamei

 

Astăzi, zi de primăvară

Zi senină, cu mult soare,

Îmi doresc să fie iar

Pentru toți, o sărbătoare!

 

Astăzi este ziua mamei

E ființa cea mai dragă

Ne dorim să fie ziua

Mamelor din lumea-ntreagă.

 

Mama-i pentru noi icoană

Ne dă viață și ne crește

Pentru noi și-ar da  și viața

Zi și noapte ne păzește.

 

Mamă, azi e ziua ta

Aș dori ceva să-ți spun

Că din câte daruri sunt

Tu ești darul cel mai bun.

 

Tu ești pavăză, iubire

Și speranță pentru mine,

Iar prin simpla mea privire

Îți doresc numai de bine

 

Cea mai gingașă din flori

Astăzi, eu ți-o dăruiesc

Și îți spun de mii de ori,

Te ador și te iubesc!

 

 

Seserman Mihai

 Școala Gimnazială „Vasile Bumbac” Costâna, Jud. Suceava

 media 8,76

 

 

Mama

 

Stau și socotesc prin minte

Să vă spun niște cuvinte

Despre cea care ne crește

Ne iubește, ne-ngijește.

 

Oare cum ar fi mai bine

Să scriu, mamă, despre tine?

Cele mai alese rânduri

Parcă nu-mi exprimă gândul.

 

Gândul că ești iubitoare,

Că ești raza mea de soare.

Mereu îmi zâmbești duioasă

Când mă vezi cu fruntea creață.

 

Și tu știi c-atunci la mine

E doar negură-n suspine.

Dar m-alinți cu o poveste,

Fruntea mi se descrețește.

 

Mamă, cum reușești oare

Să fii așa răbdătoare?

Unde îți găsești răbdare

Atunci când bat din picioare?

 

Dar așa e mama mea.

Cea mai bună este ea!

Eu însă n-am găsit cuvinte

Care să o reprezinte.

 

 

 

 

 

                  

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu