Translate

luni, 3 aprilie 2023

Premiul Asociației Culturale Leviathan - Concursul Național de Creație Literară "Și eu știu să scriu!" 2023

 

Negoiță George

Școala Gimnazială ”Vlaicu- Vodă”, Brăila


Amintiri din copilărie

 

Bunicul. Îl privesc. Are părul cărunt.

Și amintirile lui … off! Ce multe sunt!

Îmi spune de-a lui copilărie

Și, Doamne, cât de multe mai știe!

Cu drag mi le povestește

Și încă își mai amintește

Ce făcea când era tinerel

Cât semăn acum cu el.

 

Bunica. O privesc. Un zâmbet îi dăruiesc

Știu că de mama îi amintesc.

Ea cu drag gogoși ne pregătește

Rețeta  de mică și-o amintește.

Mirosul de cozonac, jocurile din copilărie

Ea mi le povestește cu nostalgie

Și plânge când se uită la fotografii

Cu părinții ei la ore târzii.

 

Tata. Îl cunosc. Câteva fire albe i-au apărut

Parcă nici nu l-am mai recunocut.

Atunci când vine acasă cu drag 

Își îmbrățișează copiii în prag.

Mă uit la pozele lui din copilărie

Ce le privește și el cu melancolie.

Îmi povestește și din armată

Și ce copil era odată.

 

Mama. O cunosc. Acum ascultă o melodie

Eu o privesc….încă nu știe.

Și văd cum se emoționează

Și iarăși plânge și oftează.

Copil ca mine a fost și ea

Și timpul înapoi nu-l poate da.

În pod ea are multe jucării

Ca să-și păstreze toate amintirile vii.

 

Eu. Mă privesc. Nu mă cunosc încă.

Am nouă ani și-am făcut o listă lungă:

Părinți, bunici, prieteni, cunoscuți

Care sunt din ce în ce mai tăcuți.

Dorul de copilărie tot îi urmărește

Și timpul acesta parcă nu se mai oprește.

Dar, stați! Chiar dacă nu mai puteți fi copii

Să vă jucați cu multe, multe jucării

Sufletul vostru să fie plin de bucurie

La fel cum sunt și eu  în copilărie!

Să nu încetați niciodată să vă jucați,

Că o viață aveți și ar trebui să vă bucurati

De noi, copiii voștri, care, încă suntem mici,

Că viața trece și nu se oprește aici!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu