Translate

luni, 8 aprilie 2024

Premiile secțiunii 7-10 ani poezie - Concursul Național de Creație Literară "Și eu știu să scriu!" 2024

 Premiul I

 

Dragă grădiniță                                                                                              Ciobanu Filoteea

Dedicată surioarei Nectaria                                                                              10 ani, cl. a IV-a

Dragă grădiniță,                                                  Instituția Publică Gimnaziul „Ștefan cel Mare” Nisporeni                                                                                                                                                                                                           

Am fost prieteni buni!                                                                                                  

Dar timpul neprieten                                                                                 

S-a dus și de acum…

 

 Vom fi elevi la școală

Cu toți, în clasa întâi.

Vei fi o amintire,

Un basm frumos vei fi.

 

Cu o zână încântătoare

Și-n jurul ei pitici,

Cu o doamnă educatoare

Ghidând vlăstare mici.

 

Plecăm cu a noastre vise!

Albinuțe silitoare-

Să sorbim cu străduință

Mierea din abecedare!

 

Premiul II

 

Seserman Mihai-Gabriel

10 ani, Clasa a IV-a, Școala Gimnazială „Vasile Bumbac” Costâna

Loc. Costâna, Com. Todirești, Jud. Suceava


 

Bunicii mei

 

La bunici când mă gândesc

Multe aș vrea să povestesc.

Povești multe și mai multe

Și să intru-n amănunte.

 

De la mama, pe bunici

Eu nu i-am găsit aici.

Poate dacă mă ,,grăbeam”

Reușeam și-i cunoșteam.

 

De la tata-s norocos

Pe bunici eu îi cunosc.

Și mai sunt și mândru tare

El e domnul învățător

Și ea doamna educatoare.

 

Totuși să vă spun mai bine

Cine sunt ei pentru mine?

Ei sunt Moșu și cu Mica

Că așa spun eu bunica.

 

Când ajung la ei acasă

Timpul n-are relevanță.

Reguli n-au și nici cerințe

Eu la ei nu am restricții.

 

Și au o privire blândă

Și cuvinte care alintă.

Moșul spune tuturor

Că-s bijuteria lor.

 

Mica mereu mă răsfață

Cu o invenție culinară;

Că doar ea știe să facă

Scrijele care să-mi placă.

 

Ăștia sunt bunicii mei!

Bunicii mei, dragii de ei!

Sigur mi-au lipsit cuvinte

Care să îi reprezinte.

 

Însă știu acum precis

Că-mi lipsește foarte tare

Moșu care s-a decis

Să plece în depărtare.

 

 

 

Premiul II

 

Negoiţă George,10 ani,

                                                                              Clasa a IV-a, Şcoala Gimnazială ,,Vlaicu Vodă”, Brăila

                                                                             

 

Şcoala mea

 

,,Scoateţi o foaie de hârtie

Azi daţi test la geografie!”

Toţi colegii s-au panicat

Nimeni nu i-a anunţat.

Dacă ar fi recapitulat

Note mari ar fi luat.

A venit şi ora de mate’,

Toată lumea îşi dă coate.

Dacă ar fi învăţat teorema

Ar fi rezolvat problema.

Chiar şi la ora de română,

Deşi doamna-i foarte bună,

Textul de l-ar fi citit

Cu teme nu s-ar fi pricopsit.

Iar la ora de engleză

Multora li se pare că-i chineză.

La ore s-au luat note mici.

Bine că nu am fost aici!

 

Astăzi, eu am lipsit

Mama mea m-a învoit.

Dacă aş fi fost prezent

Aş fi rămas corigent.

Cine mai are chef de învăţat

Când citutu-i demodat?

Vloggeri noi toţi vrem să fim

Like-uri multe să primim.

Pe influenceri noi îi urmăm

Sfaturile lor le ascultăm

Pe Tik Tok stăm cu orele

Cine să-i mai facă temele?

 

Totuşi, ceva parcă lipseşte,

Lumea nu mai înfloreşte.

Noi nu mai avem copilărie,

O consumăm pe tehnologie.

Oare cine nu învaţă la tinereţe

Va plânge la bătrâneţe?

Oare profesorii au dreptate

Cine are carte are parte?

 

Dragi copii, vă spun ceva:

Lumea noi o putem schimba.

O viaţă nouă putem avea

Dacă şcoala o vom respecta.

Ne aşteaptă un viitor strălucit.

Dragă şcoală, bine te-am regăsit!

 

 

Premiul III

 

Patnoschi Naomi-Daniela

10 ani, Clasa a IV-a, Școala Gimnazială „Vasile Bumbac” Costâna

Loc. Costâna, Com. Todirești, Jud. Suceava


 

Bunicii mei

 

Uite acolo! Pe cine vezi?

Aceștia sunt bunicii mei!

Bunica strălucește ca o stea,

Bunicul știe să facă tot ce vrea.

 

Bunica face plăcinte dulci

Presărate cu dragoste  și nuci.

Ni le oferă nouă și la mai mulți.

Bucură copii și mulți, mulți adulți.

 

Bunicul îți construiește tot ce vrei

Sănii, lucruri și zmei.

Nimeni nu-l întrece

E un meșter de nota zece.

 

Bunicii mei m-au învățat

Să stau departe de tot ce-i rău

Să fiu cuminte tot mereu

Și să nu fiu răsfățat.

 

 

 

 

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu